Jak jsem reklamovala oschlého jelena a jiné „dobroty“

Obvykle píšu o tom, co mi chutná. Dnes udělám výjimku, v poslední době totiž až příliš často v restauracích reklamuji jídlo. Reakce obsluhy jsou hodně odlišné a jdou ruku v ruce s kvalitou a úrovní restaurace. Tady jsou pro zajímavost 3 příběhy o tom, jak jsem jídlo reklamovala, co bylo důvodem a jak se podařilo nespokojenost vyřešit.

Já a páchnoucí curry

Avion 58, Praha Holešovice

Oběd od začátku návštěvy probíhal zoufale. Po půl hodině od objednání dorazila obsluha se slovy, že na nás zapomněli a taky prý nemají to objednané hovězí curry. Smůla, tak jsem si vybrala kachnu. Po chvíli se obsluha vrátila se slovy, že tam ještě jedno curry nakonec mají. Když mi dorazilo na stůl, všimli si toho všichni. Nechutně páchlo a na první pohled připomínalo omáčku, kterou měli ostatní. Pravděpodobně mix zbytků curry s jinou omáčkou. Chuť byla smrtící podobně jako „vůně“.

Řešení: obsluha mi jednoznačně vysvětlila, že takhle tady curry vaří a že je to ok. Odmítla jsem to s tím, že to není jako ostatní curry co jsem tu už jedla a že páchne. Vybrala jsem si místo curry dražší kachnu. Zaplatila jsem ve finále to levnější curry. Reakce obsluhy neuspokojivá.

Avokádová salsa bez avokáda

Lucky Luciano, Praha Holešovice

K obědu jsem si objednala burger s avokádovou salsou. Na stůl dorazil burger s bílou náplní. I po několika pokusech jsem nenašla v „salse“ jediný kousíček avokáda, jen kousky rajčat. Jídlo jsem vrátila, protože tohle přeci není avokádová salsa a navíc je tam jogurt, který jíst nemůžu.

Burger s avokádovou salsou

Řešení: Obsluha mě svižně poučila, že to je avokádová salsa a že takhle ji tu vždycky dělají. Donesli mi potom burgr bez housky jen tak s bramborem. Účtovali si plnou cenu.

Oschlý jelen se šťastným koncem

Café Imperial, Praha

Na denní nabídce mě zaujalo jelení ragú s lanýžovými nočky. K mému zklamání bylo maso na krajích tuhé a oschlé. Téměř jsem ho snědla a ke kvalitě se vyjádřila až ke konci jídla.

Řešení: nad očekávání, velmi pozitivní. Přišel se mi omluvit kuchař, který jídlo vařil a vydal. Vysvětlil, proč maso nebylo dobré (vyčuhovalo při vaření a ohřívání příliš dlouho z hrnce), ale hlavně uznal chybu a omluvil se. Jídlo jsem nejen neplatila, ale dostala jsem kávu pro mě i doprovod zdarma.

Vzpomínky na některé moje další reklamace

  • rozmočená bruschetta s rajčaty bez chuti v TGIF Anděl (manažerka se omluvila, ale v zápětí řekla, že bagetka se rozmočila cestou z kuchyně…)
  • studený guláš v Café Louvre (vyřešeno bez problému, omluva)
  • spálená pizza v Pizza nuova (vyřešeno bez problému, omluva)
  • thajské nudle s masem bez masa v Molo 22 (žádná omluva a hloupé výmluvy)

Přístup k reklamacím se evidentně odlišuje podle úrovně restaurace. V levnější běžné restauraci z vás udělají blba. Nalžou vám dokonce, že jíte avokádo, když jíte rajčata v jogurtu. Nebýváte i vy spokojeni s vaším jídlem? Neváhejte a ozvěte se, jedině tak se úroveň v restauracích zlepší.

A co vy? Máte nějaké pikantní zážitky se špatným jídlem v restauracích? Reklamujete? Podělte se o svůj příběh v komentářích :)

 

SHARE

Warning: A non-numeric value encountered in /data/web/virtuals/88818/virtual/www/domains/tomichutna.cz/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 1008

8 COMMENTS

  1. Zatím nejděsivější zážitek mám z jedné restaurace v poměrně malebném městysi. Zašli jsme si tam v rámci „speciálních gulášových dnů“ na oběd. Společnost asi osmi lidí plus dítě. Obsluha byla velmi hlemýždí. K pití pro dítě nám nabídli pouze jablečný džus, nic jiného údajně nemají. Když po půl hodině přišla servírka objednat jídlo (přičemž jsem musela připomenout, že nemáme všichni objednané nápoje), stroze nám oznámila, že z jejich speciální nabídky již prakticky 2/3 nemají. Většina z nás si tedy musela objednat ze stálé nabídky. Abych to zkrátila, jídlo otřesné. Losos s údajnou holandskou omáčkou smrděl až za roh, omáčka s holandskou neměla nic společného. Jeden z nás dostal přílohu, hlavní chod dodatečně, cca po 15ti minutách, kdy už samozřejmě příloha byla studená a takhle bych mohla pokračovat dále. Servírka neuměla vykoktat ani omluvu, bylo jí to očividně úplně fuk. Nechala jsem si tedy zavolat vedoucího, který chybu uznal, ale pouze částečně. Jelikož na mne koukal jako tele, prostě jsem mu oznámila, že některá jídla nehodlám zaplatit a z toho katastrofálního zbytku očekávám alespoň slevu. Očividně není zvyklý na odpor zákazníků, ale já chci za svoje peníze kvalitu, také je netrhám na stromě. Beze slova mi vyhověl a já jsem si jistá, že do této restaurace mne už nikdy nikdo nedostane.

  2. Ahoj,
    Mám taky zkušenost i když ne s jídlem. Jde spíše o obsluhu, která mě velice nevybíravým způsobem začala půlhodiny před koncem rezervace stolu upozorňovat, že přišli další hosté a doslova že bych měl vypadnout. Do této restaurace už samozřejmě nechodím, když si mě neumí vážit a ani se omluvit.

    Nejspíš se to stalo díky tomu, že jsem se nepoučil, když mě v oné restauraci polili kávou, která ani nebyla pro mě, ale nakonec jsem jí zaplatil, proč ne, když mě s ní polili :) a když jsem žádal nějakou kompenzaci za polité šaty, tak mi bylo doporučeno přijít s účtenkou z čistírny.

  3. Je to odvaha vrátit jídlo a vzít si ze stejné kuchyně něco dalšího. U nás v pizzerii v pohodě píšou parmazán a zase tam daj ze struhadla špagety eidam 30%. Nikdo ani neremcá, páč kam jinak na oběd a riskovat pomstu po česku je ještě horší. Na dotaz o nápravu mi bylo řečeno, že co s tím mají asi dělat, že to nosí jak to kuchař vaří a oni o tom nerozhodují :)

  4. Garáž Pardubice. Šli jsme na oběd někdy kolem září. Venku svítilo sluníčko, nebylo horko, ale příjemně na šortky s mikinou. K tomu zahrádka byla ještě otevřena, tak jsme seděli venku. Objednal jsem si smažák (meníčka mne nezaujala). Přinesli mi úplně tuhý smažený sýr. Vrátil jsem jej tedy s tím, že uvnitř není hotový. Přinesli mi druhý, úplně stejně nedodělaný. Vrátil jsem jej s tím, že uvnitř není hotový. Když mi jej číšník donesl ven, řekl mi, že se nemohu divit, že je studený, když sedíme venku. Aha… nebyl jsem schopen slova. Ale ten poslední se už dal jíst. Dokonce to vypadalo, že mi do jídla nenaplivali… jiné přísady jsem také nezaregistroval.

    • Tak to s tým smažákom ma dostalo…S kritikou a následným pľuvaním do jedla mám tiež skúsenosť, dokonca som aj v takej kuchyni…teda skôr vývarovni praxoval …Akonáhle sa niekto sťažoval kuchár to odniesol a nenápadne mu do novej porcie fľusol…To ma sr*lo najviac…Ďaľej spomeniem fajčenie cigariet pri príprave jedál, aj v prítomnosti majiteľa..(Dokonca aj ten mal zapálenú cigaretu v priestoroch kuchyne)…Kam to speje.

  5. Vzpomněla jsem si na to, když mi bylo asi 6 a byli jsme s rodiči v restauraci u přehrady Trnávka. Rodiče si objednali vepřový řízek a já palačinku. Řízek byl králičí! a donesli ho asi po hodině, palačinka jim trvala téměř dvě hodiny. Vysvětlení bylo, že ten řízek je opravdu vepřový a palačinka trvá dlouho, protože mají jen jednu pánev. :-D Dodnes si to pamatuju, ale už si nejsem jistá, jestli jsme to tenkrát zaplatili.
    Jinak v Lucky mám stejnou zkušenost s „avokádovou“ salsou, další fail jsou steakové hranolky, které jsou nedosmaženými tenoučkými hranolky nejobyčejnější kvality, stejně jako s tím, že obsluha si nechá spropitné, aniž bych jim ho dala. Přestala jsem tam chodit úplně.

  6. Tak to je krásná reakce na reklamaci. My většinou chodíme do osvědčených podniků a neradi experimentujeme protože se nám stávalo, že z reklamace jsme měli ještě horší pocit než z jídla.

  7. Mohu říct, že spíš mohu vyjmenovat podniky, kde mi chutnalo :) Poslední dobou jsem velmi nedůvěřivá k restauračnímu jídlu, nechci ani vidět tu kuchyň, kde se to vaří, nebaví mě chování číšníků. Nechutnalo to ani v podnicích, které blogery chválili. A snad vůbec nikdy jsem neřekla – wow, to je dobré! Možná na festivalech, jako je foodparade.
    Ale úplně nejhorší ohledně jídla se ukázala být Paříž. Pokud nevíte, kde jsou ty dobré restaurace, jste nahraní :) Někdo se mnou může nesouhlasit, ale náš dojem byl takový. Chování číšníků je na pohádku.
    Reklamace – ne, je to jen jídlo. Moje nervy jsou důležitější. Ale už tam nepůjdu, to je vše.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here